BULLYING-ul ȘI EFECTELE SALE

 FIŞA  ACTIVITĂȚII

 

1.     Titlul activităţii: BULLYING-ul ȘI EFECTELE SALE!

2.     Proiectul din care face parte: Campania 19 zile de prevenire -Prevenirea bullying-ului

 

3.     Coordonatori activitate: dir adj Buculei Loredana, prof consilier școlar Clucerescu Lăcrămioara profesori diriginți-  Șandru Claudia, Macovei Cristina, Baida Corina.

4.     Data desfăşurării: 8.11.2024

 

5.     Durata activităţii: 1h ( interval 9-10)

6.     Grupul ţintă: elevii claselor a -X -a B, a-X a A, a-X a D

 

7.     Parteneri implicaţi: -

 

8.     Obiectivele  activității :

  • elaborarea de practici educaționale de prevenire a bullying-ului (verbal,indirect,fizic);
  • promovarea dialogului și comunicării elocvente în rândul elevilor;
  • conștientizarea efectelor fenomenului BULLYING;
  • reducerea agresivității și inhibiției;
  • dezvoltarea unor emoții și sentimente pozitive;
  •  siguranța la școală.

 9.     Resurse:

a.      Umane -elevii claselor X- B,X- A,X-D prof diriginți,profesorul consilier școlar,dir adj al unității de învățământ

b.     Materiale-desen, filmuleț creat de elevi, dezbatere în plen , fișe de lucru, sigurantascolara.ro

10.  Descrierea activităţii

Lecție despre bullying .

Dezvoltarea fizică și psihică armonioasă este principalul   obiectiv atunci când vine vorba despre pregătirea elevului prin școală.

           Ce este bullying-ul?

           Tipuri de comportament întâlnite în rândul elevilor de liceu  (bullying verbal,indirect,fizic)

          Triunghiul bullying-ului: agresor, victimă, martor.

          Cauze și efecte ale bullying-ului..

          Rolurile într-un incident de bullying- cel care ignoră, cel care protejează, ȚINTA, cel care agresează, cel care încurajează, cel care asistă.

       Cum acționez?

 11.  Rezultate:

 Activități în sala Amfiteatru a Colegiului Tehnic ,,Alexandru Ioan Cuza” Suceava

 Cultivarea dragostei/respectului/responsabilității  pentru ceilalți.

 Filmuleț creat de elevi din care reiese atitudinea pozitivă în cazul unor situații de bullying.

Joc de rol -Rolurile într-un incident de bullying.

 

12.  Modalităţi de evaluare a activităţii:

Fotografii /fișă activitate postată pe site-ul unității de învățământ

Fișe elevi

13.  Sugestii, recomandări:

Practicarea diferitelor activități care să favorizeze dezvoltarea fizică  și psihică armonioasă a  elevilor , dezvoltarea capacităților de comunicare și relaționare, să reducă agresivitatea și inhibiția și astfel să ajungă la îmbunătățirea premiselor unor activități complexe, constructive, socializante.