ELEMENTE DE PREVENȚIE ȘI CONDUITĂ RUTIERĂ
ELEMENTE DE PREVENȚIE ȘI CONDUITĂ RUTIERĂ
·
PROFESOR COORDONATOR: Crăciun Mirela Alina
·
LOCUL DE DESFĂŞURARE: Colegiul Tehnic ,,Al. I. Cuza”
Suceava
·
DATA: 13.09.2024
·
GRUP ŢINTĂ: elevii clasei a XII-a A
1. Momentul
organizatoric
Comunicarea scopului
activităţii; Prezentarea modului
de desfăşurare a activității;
2.
Motivația: această activitate este importantă deoarece are ca scop formarea și dezvoltarea competențelor
care să asigure o conduită rutieră responsabilă, în calitate de pietoni,
pasageri, conducători de vehicule cu două roți și, în cazul tinerilor peste 18
ani, a vehiculelor cu trei și patru roți
3. Competențe derivate:
•
conștientizarea, de către elevi, a necesității acestui tip de educație;
•
absența constrângerilor;
•
valorificarea experienței copiilor, care pot stabili mai ușor conexiuni;
•
acumularea de noi informații și formarea abilităților prin experiențe personale
și de grup;
•
exersarea abilității de rezolvare de probleme și dezvoltarea creativității
elevilor;
• conștientizarea riscului rutier.
4. Realizarea
sarcinii de lucru:
Delimitări conceptuale;
Să
lucreze eficient în două grupe:
·
Grupa nr. 1 realizează o planșă cu 10 reguli obligatorii care pun
bazele unei conduite rutiere preventive;
·
Grupa
nr.2 realizează o planșă cu 10 încălcări frecvente ale legilor rutiere însă
formulate ca fiind indicate în comportamentul rutier;
Joc de rol: Fiecare dintre dintre echipe se
aliniază, pe rând în fața clasei, astfel încât la lecturarea regulilor
stabilite de fiecare în parte să poată înainta, facând câte un pas în față dacă
regula enunțată este corectă;
Prezentarea rezultatelor activității:
afirmarea
liberă a personalităţii,
relaţionarea pozitivă cu ceilalţi,
set de reguli de conduită rutieră;