Mediul de afaceri sucevean

 

FIȘA ACTIVITĂȚII

1.Titlul activității: Mediul de afaceri sucevean

2.Coordonatori activitate: profesori Havriliuc Viorica Dana, Dumitrescu Maria Olguța,

 Șandru Claudia Elena.

3.Profesori participanți: - Dumitrescu Maria Olguța, Șandru Claudia Elena, Havriliuc Viorica Dana

3.Data desfășurării:17.02.2025

4.Durata activitate : 2 ore ( interval orar 10-12)

5.Grupul țintă: elevii clasei a- IX- a A, a- XII-a A, a- XII-a B

6. Parteneri implicați: Camera de Comerț și Industrie Suceava

7. Obiectivele activității:

- îmbunătățirea eficienței prin automatizare, digitalizare și instruirea personalului.

 - familiarizarea elevilor cu limbajul de afaceri;

 - identificarea tipurilor de societăți ce pot funcționa pe teritoriul României și implicit pe teritoriul județului Suceava;

-  cunoașterea particularităților celor 5 forme de organizare juridică a societăților comerciale din țara noastră conform Legii numărul 31/1990

- informarea elevilor asupra faptului că mediul de afaceri sucevean este format în preponderență de IMM-uri, având ca formă juridică S.R.L.

8. Resurse:

- umane: elevii clasei a- IX- a A; a- XII-a A, a- XII-a B

- materiale: laptop,videoproiector,mape de lucru.

- de timp: 2 ore

9.Descrierea activității

Elevii au participat activ la prezentarea istoriei Camerei de Comerț și Industrie Suceava, descoperind astfel că este ca singura organizație neguvernamentală de utilitate publică, cu caracter autonom, a cărei strategie este orientată către crearea unui mediu de afaceri stabil, coerent și propice dezvoltării sectorului privat, unei economii de piață reale, durabile și deschise spre exterior.

Elevii au fost informați cu privire la activitățile pe care le desfășoară Camera de Comerț și Industrie Suceava,precum: consultanță de afaceri,înființări societăți,atragere fonduri europene,cursuri de formare profesională,arbitraj comercial.

Elevii au participat la activități practice- Adoptarea unor practici de afaceri care respectă mediul înconjurător și comunitatea.

Elevii au avut oportunitatea de a observa și analiza activitatea economiștilor manifestând astfel un real interes/ curiozitate pentru această meserie de viitor.

10.Rezultate

- cunoașterea  mediului de afaceri sucevean;

- aducerea la cunoștința elevilor a schimbărilor survenite în domeniul afacerilor în conformitate cu legislația în vigoare.

12.Modalități de evaluare a activității :

- fotografii;

- chestionare;

-mediatizarea activității pe site-ul școlii;