Mediul de afaceri sucevean
FIȘA ACTIVITĂȚII
1.Titlul activității: Mediul de afaceri sucevean
2.Coordonatori activitate: profesori Havriliuc Viorica Dana, Dumitrescu
Maria Olguța,
Șandru Claudia Elena.
3.Profesori participanți: - Dumitrescu Maria Olguța, Șandru Claudia Elena, Havriliuc
Viorica Dana
3.Data desfășurării:17.02.2025
4.Durata activitate : 2 ore ( interval orar 10-12)
5.Grupul țintă: elevii clasei a- IX- a A, a- XII-a A, a- XII-a B
6. Parteneri implicați: Camera de Comerț și Industrie Suceava
7. Obiectivele activității:
- îmbunătățirea eficienței prin automatizare, digitalizare și instruirea
personalului.
- familiarizarea elevilor cu
limbajul de afaceri;
- identificarea tipurilor de
societăți ce pot funcționa pe teritoriul României și implicit pe teritoriul
județului Suceava;
- cunoașterea particularităților
celor 5 forme de organizare juridică a societăților comerciale din țara noastră
conform Legii numărul 31/1990
- informarea elevilor asupra faptului că mediul de afaceri sucevean este
format în preponderență de IMM-uri, având ca formă juridică S.R.L.
8. Resurse:
- umane: elevii clasei a- IX- a A; a- XII-a A, a- XII-a B
- materiale: laptop,videoproiector,mape de lucru.
- de timp: 2 ore
9.Descrierea activității
Elevii au participat activ la prezentarea istoriei Camerei de Comerț și
Industrie Suceava, descoperind astfel că este ca
singura organizație neguvernamentală de utilitate publică, cu caracter autonom,
a cărei strategie este orientată către crearea unui mediu de afaceri stabil,
coerent și propice dezvoltării sectorului privat, unei economii de piață reale,
durabile și deschise spre exterior.
Elevii au fost informați cu privire la activitățile pe
care le desfășoară Camera de Comerț și Industrie Suceava,precum: consultanță de
afaceri,înființări societăți,atragere fonduri europene,cursuri de formare
profesională,arbitraj comercial.
Elevii au participat la activități practice- Adoptarea unor
practici de afaceri care respectă mediul înconjurător și comunitatea.
Elevii au avut oportunitatea de a observa și analiza activitatea
economiștilor manifestând astfel un real interes/ curiozitate pentru această
meserie de viitor.
10.Rezultate
- cunoașterea
mediului de afaceri sucevean;
- aducerea la cunoștința elevilor a schimbărilor
survenite în domeniul afacerilor în conformitate cu legislația în vigoare.
12.Modalități de evaluare a activității :
- fotografii;
- chestionare;
-mediatizarea activității pe site-ul școlii;