Educație Interculturală - Să vindecăm lumea!

 1. Elevii au fost invitați să acceseze DEX on-line și să caute explicația termenilor: discriminare, incluziune, etichetă

2. Plecând de la sensul cuvintelor mai sus menționate am solicitat elevilor să enumere tipurile de discriminare identificate în mediul școlar și în societate. Așa au fost identificate și implicit numite: discriminarea pe motive materiale ( proveniența din mediul rural și situația financiară modestă), etnică, religioasă, de sex ( unii angajatori preferă să angajeze bărbați și nu femei), de orientare sexuală, dizabilități etc. 

3. Fiecare elev/elevă și –a prezentat propria experiență, în timp ce colegele și-au exprimat opinia cu privire la modul în care respectiva situație de discriminare, putea fi evitată sau reclamată ( după caz). VIDEO 

4. Următorul pas a fost acela al dezbaterii asupra modului în care societatea/ fiecare din noi obișnuiește/ obișnuim, să îi etichetăm pe cei din jur. Un joc de rol a scos în evidență tocmai această practică, care rănește și stigmatizează oamenii.

5. Am căutat soluții pentru renunțarea la etichete…și am găsit: cunoașterea îndeaproape a oamenilor. Așa am ajuns la concluzia că uneori sub aceste etichetări, voit rătăcioase și mai ales superficiale se ascund suflete frumos  „mobilate”.

6. Am încheiat activitatea cu prezentarea filmului „Adela”, care a stârnit revolta elevilor. Toți cei prezenți au concluzionat că cea mai traumatizantă este discriminarea la vârsta copilăriei.


FIȘA ACTIVITĂȚII


prof. Monica HUȚU -consilier școlar

Colegiul Tehnic „Al. I. Cuza” Suceava