Combaterea bullying-ului în școală și în comunitate


 PROFESOR COORDONATOR: Gula Mihaela Laura

 LOCUL DE DESFĂŞURARE: Colegiul Tehnic ,,Al.I. Cuza” Suceava

 DATA: 31.01.2024

 GRUP ŢINTĂ: elevii clasei a XI-a B IP

Durata: 50 de minute

Obiective:

  • Înțelegerea conceptului de bullying și a impactului său asupra indivizilor și comunității.
  • Identificarea diferitelor forme de bullying și a modurilor de prevenire și intervenți
  • Promovarea unui mediu școlar sigur și pozitiv, bazat pe respect și empati
Materiale - videoproiector, prezentare PPT, fișe cu exemple de scenarii de bullying pentru activitatea practică, tablă sau flipchart
Desfășurarea activității:
Pentru început au fost prezenatete la videoproiector diferitele forme de bullying (fizic, verbal, emoțional, cyberbullying) și caracteristicile acestora. Au avut loc discuții despre consecințele negative ale bullying-ului asupra victimelor și asupra climatului școlar în general. Au fos prezentate  diferite strategii și modalități prin care bullying-ul poate fi prevenit și gestionat în școală și în comunitate Ulterior clasa a fost împărțită în grupuri mici care au primit câte o fișă cu un scenariu de bullying. Elevii au discutat în grup și au propus soluții și strategii de intervenție în scenariul respectiv. La final elevii au redactat un eseu scurt despre importanța combaterii bullying-ului în comunitatea școlară și modalități prin care ei pot contribui la acest demers.
 Rezultatele activității:
  • Creștere a empatiei
  • Creșterea conștientizării
  • Creșterea abilităților de rezolvare a conflictelor
  • Îmbunătățirea relațiilor interpersonale
  • Reducerea incidentelor de bullyin
  • fotografii, PPT eseu 
Modalități de evaluare: Fotografii, planșe, PPT