Despre … Holocaust – repere istorice. Impactul psihologic asupra societăţii şi al individului

 Obiective : 

recunoaşterea asemănărilor şi a diferenţelor dintre Sine şi Celălalt, dintre persoane din diferite grupuri/timpuri istorice diferite;

analiza critică a acţiunii personalităţilor şi a grupurilor umane în diverse contexte;

evidenţierea relaţiei cauză-efect într-o succesiune de evenimente sau procese istorice

Resursele : umane: profesori, elevi

                  materiale: planşe, PPT-uri, laptop, videoproiector

Descrierea activităţii : 

Activitatea a debutat cu un scurt exercițiu de spargere a gheții, pentru ca elevii să se poată conecta cu tema propusă în discuție ;

A urmat prezentarea noțiunii ,,Holocaust”, noțiune raportată la adevărul istoric, dar, mai ales la dimensiunea non-umană la nivel de colectivitate și de individ ;

Elevii au prezentat lucrările lor în diferite moduri, cum au simțit că se pot exprima mai bine : afișe, PPT-uri, exprimare liberă ;

Domnul profesor Lucian Arhire a evidențiat relația cauză-efect într-o succesiune de evenimente sau procese istorice, raportate la timpuri, societăți și tipologii umane diferite ;

Doamna profesor consilier școlar a evidențiat rolul primordial al educației și al dezvoltării personale în formarea unei personalități armonioase, bazate pe respect, empatie socială, nondiscriminare și egalitate de șanse într-un viitor al unei societăți/lumi mai bune.


FIȘA ACTIVITĂȚII


Organizatori

Profesor Consilier Școlar Mihaela-Laura Cazacu

Profesor Lucian Arhire