Despre … Holocaust – repere istorice. Impactul psihologic asupra societăţii şi al individului
Obiective :
• recunoaşterea asemănărilor şi a diferenţelor dintre Sine şi Celălalt, dintre persoane din diferite grupuri/timpuri istorice diferite;
• analiza critică a acţiunii personalităţilor şi a grupurilor umane în diverse contexte;
• evidenţierea relaţiei cauză-efect într-o succesiune de evenimente sau procese istorice
Resursele : umane: profesori, elevi
materiale: planşe, PPT-uri, laptop, videoproiector
Descrierea activităţii :
Activitatea a debutat cu un scurt exercițiu de spargere a gheții, pentru ca elevii să se poată conecta cu tema propusă în discuție ;
A urmat prezentarea noțiunii ,,Holocaust”, noțiune raportată la adevărul istoric, dar, mai ales la dimensiunea non-umană la nivel de colectivitate și de individ ;
Elevii au prezentat lucrările lor în diferite moduri, cum au simțit că se pot exprima mai bine : afișe, PPT-uri, exprimare liberă ;
Domnul profesor Lucian Arhire a evidențiat relația cauză-efect într-o succesiune de evenimente sau procese istorice, raportate la timpuri, societăți și tipologii umane diferite ;
Doamna profesor consilier școlar a evidențiat rolul primordial al educației și al dezvoltării personale în formarea unei personalități armonioase, bazate pe respect, empatie socială, nondiscriminare și egalitate de șanse într-un viitor al unei societăți/lumi mai bune.
Organizatori
Profesor Consilier Școlar Mihaela-Laura Cazacu
Profesor Lucian Arhire