Mândru că sunt român

  O poveste, care după doi ani de întrerupere, își reia cursul, cu alte generații, pe care ne încăpățânăm, în ciuda tuturor nemulțumirilor scrâșnite printre dinți, de cei care părăsesc țara, să-i învățăm ce înseamnă patriotismul. 

Ce prilej mai bun, de a face o lecție practică de istorie, civilizație și cultură românească, decât Ziua Națională? Și cum poți face din orice eveniment, o ocazie de a învăța, dacă nu dai, ca dascăl, dovada că tu crezi în mesajele, pe care le transmiți elevilor tăi. 

Despre patriotism, valori culturale, comunitate și bucuria de a fi împreună a fost vorba astăzi, în manifestările prilejuite de Ziua Națională.

Peste jumătate din elevii școlii au fost parte a acestor manifestări, în mod direct, în timp ce o bună parte ne-au fost alături, încurajându-și colegii la concursul intitulat 1 DECEMBRIE 1918 – ziua în care s-a înfăptuit Marea Unire sau la cel de prezentare a costumelor populare, pus sub semnul frumosului și autenticului românesc, la cel de standuri cu produse culinare tradiționale pe care l-am numit România în bucate! și la susținerea momentelor artistice.

Am retrăit crucialele evenimente ale istoriei naționale ghidați de  domnul profesor Arhire Lucian, am răspuns provocării de reevaluare a cunoștințelor cu privire la  1 Decembrie 1918, lansată de domnul profesor Nicodim Andrei, ne-am reamintit ce valoare inestimabilă au costumele noastre populare, din orice zonă a țării, prin efortul d-nei profesoare Elena Ignat, am cântat, am dansat și am lăcrimat odată cu cei care ne-au reamintit că muzica e o lume în sine – domnii ingineri Mihaela și Ovidiu Șvarț și doamnele profesoare Angela Smolnicki, Cristina Macovei, Ionela Grigore și Luminița Cazan, am gustat frumosul din farfurie cu ochii, iar pâinea cea de toate zilele am împărțit-o frățește, alături de cele 12 clase care au expus standurile lor în holul colegiului...

Ne-am umplut sufletul unii de alții și am creat amintiri ce vor putea oricând să stea în fața oricărei uitări, vii, nealterate, adevărate.


Fișa Activității


prof. Monica HUȚU

Consilier Educativ

Colegiul Tehnic „Al. I. Cuza” Suceava

 



 

România tradițională







România prin cântec și poezie

 


















România culinară



























Emoții naționale la nivel local