MITURI și REALITĂȚI despre BULLYING

 

·         PROFESOR COORDONATOR: Crăciun Mirela Alina

·         LOCUL DE DESFĂŞURARE: Colegiul Tehnic ,,AL. I. Cuza” Suceava

·         GRUP ŢINTĂ: elevii clasei a XI-a A

·         SCOPUL GENERAL AL  ACTIVITĂŢII:                                                   

   Creșterea gradului de conștientizare în rândul elevilor a efectelor fenomenului de  bullying prin apel la informații reale, valide și de încredere.

·         OBIECTIVELE  ACTIVITĂŢII

        - Definirea și identificarea cauzelor generatoare ale comportamentului de tip bullying;

            - Clasificarea comportamentului de tip bullying: bullying verbal, bullying fizic, bullying social, cyberbullying;

       - Sensibilizarea elevilor cu privire la  modul de manifestare a comportamentelor bazate pe respect şi solidaritate, comportament definitoriu pentru o societate democratică şi europeană.

-          Promovarea principiului egalității de șanse;

·         RESURSE UMANE: elevi, profesori.

·         RESURSE MATERIALE: prezentare Power Point, Chestionar Google Forms, (https://programare.top/bullying)  fișă de analiză,   fișă de documentare, material audio-video.

·         METODA DE LUCRU:

*      Se prezintă elevilor informații și exemple relevante despre bullying, astfel încât să dezvolte capacitatea prin care să conteste miturile și să întărească informațiile reale, valide și de încredere despre comportamentul de tip bulliyng.

*       Se împarte sala de clasă  în două părți cu ajutorul unei linii imaginare la mijloc.

*       Se citesc diferite afirmații despre bullying. Dacă afirmația este corectă/adevărată, elevii sunt rugați să treacă de partea dreaptă a liniei imaginare, iar dacă sunt siguri că e un mit, de partea stângă a liniei.

*      Elevii trebuie să argumenteze de ce consideră  că afirmația este un mit sau este un fapt real.