MITURI și REALITĂȚI despre BULLYING
· PROFESOR COORDONATOR: Crăciun Mirela Alina
· LOCUL DE DESFĂŞURARE: Colegiul Tehnic ,,AL. I. Cuza” Suceava
· GRUP ŢINTĂ: elevii clasei a XI-a A
·
SCOPUL GENERAL AL
ACTIVITĂŢII:
Creșterea gradului de conștientizare în rândul elevilor a efectelor fenomenului de bullying prin apel la informații reale, valide și de încredere.
·
OBIECTIVELE ACTIVITĂŢII
- Definirea și identificarea cauzelor generatoare ale comportamentului de tip bullying;
- Clasificarea comportamentului de tip bullying: bullying verbal, bullying fizic, bullying social, cyberbullying;
- Sensibilizarea elevilor cu privire
la modul de manifestare a
comportamentelor bazate pe respect şi solidaritate, comportament definitoriu
pentru o societate democratică şi europeană.
- Promovarea principiului egalității de șanse;
· RESURSE UMANE: elevi, profesori.
· RESURSE MATERIALE: prezentare Power Point, Chestionar Google Forms, (https://programare.top/bullying) fișă de analiză, fișă de documentare, material audio-video.
· METODA DE LUCRU:
Se
prezintă elevilor informații și exemple relevante despre bullying, astfel
încât să dezvolte capacitatea prin care să conteste miturile și să întărească
informațiile reale, valide și de încredere despre comportamentul de tip
bulliyng.
Se împarte sala de clasă în două părți cu ajutorul unei linii
imaginare la mijloc.
Se citesc
diferite afirmații despre bullying. Dacă afirmația este corectă/adevărată,
elevii sunt rugați să treacă de partea dreaptă a liniei imaginare, iar dacă
sunt siguri că e un mit, de partea stângă a liniei.
Elevii
trebuie să argumenteze de ce consideră că afirmația este un mit sau este un fapt real.